A matraca da Catedral soará de novo nesta Semana Santa
A Semana Santa tudense continúa enriquecendo o seu acervo, recuperando agora unha tradición interrompida, hai algunhas décadas, o son da matraca ou carraca substituirá, tamén este ano, o tradicional son das campás da catedral tudense, convocando aos fieis ás celebracións litúrxicas propias destas datas.
Recuperada esta tradición o pasado ano logo de 59 anos gracias
á colaboración do Concello de Tui e o Cabido da Catedral as vellas rúas tudense
acolleran de novo o son adusto, seco e rexo da matraca catedralicia
convocándonos á celebración do misterio pascual; o son da matraca catedralicia
recolle coa súa acústica unha anterga expresión da sensibilidade destas datas.
Segundo o historiador tudense, José Ramón Fernández, a
matraca tudense deixou de usarse arredor de 1955 cando o Papa Pío XII cambia a
liturxia da Semana Santa desaparecendo o chamado “Oficio de Tebras”. Asi dende
a “Gloria” do Xoves Santo ata o “Gloría” do Sabado Santo non se podían usar as
campás para chamar aos fieis aos oficios litúrxicos. A matraca é un instrumento
de percusión da familia dos idiófonos (instrumentos que producen o son por
percusión do seu propio corpo). Consta dun corpo, dun taboleiro de madeira, ao
que se unen varios martelos ou mazas, no caso de Tui 8 taboleiros e 16
martelos, que ao golpear contra os taboleiros producen o son.
Poucos lugares conservan unhas manifestacións da Semana
Santa tan singulares como Tui. As escenografías relacionadas con antigos dramas
ou autos sacramentais como os que podemos contemplar aínda no Sermón do
Encontro, coa soberba imaxinería articulada do Cristo caendo coa cruz ou a
Dolorosa de Agustín Querol, ou no Sermón do Desencravo coa súa particular carga
escenográfica e a posterior procesión do Santo Enterro, organizada polo
Concello, e que reunía e reúne ás xentes da nosa contorna e mesmo das terras de
Portugal. Sen esquecer algo tan excepcional
como a Horta das Oliveiras, que xa se realizaba en 1818, na Capela da
Misericordia e que revela a riqueza desta tradición cultural na nosa cidade.
Tradición conservada e promovida pola Irmandade do Docísimo Nome de Xesús e
Santa Casa de Misericordia, presente en Tui dende 1542.
Peza tamén excepcional é o “Monumento” da Catedral,
retablo que se montaba anualmente para función litúrxica do Xoves Santo,
testemuño das disposicións canónicas da Contrarreforma. Obra do escultor Juan
Luís Pereira de Santo Adrián de Cobres realizado no ano 1775, e que na
actualidade é unha peza do mobiliario litúrxico única en España.
Comentarios
Publicar un comentario